Træning & træningstider

W1siziisijiwmtgvmdivmdevndh1dzdzmm9tdl9tb2xyb2rfzwxfnzi4edkwxy5qcgcixv0?sha=d912fd003b9c3b21
Sgf%20formation
Vores træning

Teknik mandag
Teknisk træning har vi alle brug for. De fleste motionscyklister er startet i en relativ sen alder og har ikke fået det ind med modermælken hvordan man sidder og begår sig i et cykelfelt. Vi burger mandagens træning til netop det formål. Emnerne kan være spurt, bakker, enkeltstart, holdløb, sving og køreteknik m.fl. Hvordan bliver du teknisk bedre så du ikke skal lukke et hul efter et sving. Hvordan kommer du helt op over bakkerne og samtidig være klar til at fortsætte i dit tempo? Spørgsmålene er mange - du får svar om mandagen

Interval onsdag
Ca. 2 1/2 times lækker intervaltræning. Hvis det ikke kan mærkes i kroppen dagen efter har du ikke presset dig godt nok. Intervaltræning handler ikke om næste skiltespurt.

Det handler om at du peaker på pulsen flere gange i løbet af træningen og det gør man ikke ved at ligge på hjul og snuppe et skilt. Det gør man ved at presse sig selv hårdt og lidt over grænsen... mellem intervallerne er tempoet helt i bund. Spænd hjelmen og klik i pedalerne.

LSD søndag
Om søndagen skal vi have kilometer i benene der køres med et mere jævnt tempo og med formål at øge/skabe udholdenhed for den enkelte. Denne træning kalder vi LSD "long slow distance". 

Har du en god "ben-dag" er det dig der tager en ekstra lang føring og giver læ i sidevinden, på den måde vil du også komme hjem med "brugte" ben .

Det  er også dagen hvor træneren kan presses til et hyggeligt bagerstop.


Tilmelding til træning
For at gøre planlægning af træningen lettere for vores fantastiske Team på vejen, så skal du tilmelde dig de træninger du deltager i via Holdsports Kalender.

​Niveaudelt træning

Dette gælder for alle hold
Vi kører ud og hjem sammen – og ingen efterlades på vejen, medmindre det er aftalt.

Vi kører efter færdselsloven og med Go' stil! Vi kører ikke efter at opnå et bestemt gennemsnit, vi kører for at det kan mærkes i lårene.

Niveauer
Vi inddeler typisk efter niveauer så træningen kan tilpasses den enkelte gruppe. Vi kører, optimalt set, ikke mere end 12 i en gruppe, således kan der være flere grupper indenfor samme niveau. 

For at gøre det let for trænerne at være forberedt skal man tilmelde sig dagens træning. 

A) Det er for dig der ønsker en god solid omgang træning, måske komme lidt i form igen, eller bare køre en superfed tur, hvor der også kan være plads til lidt småsnak. Vi kører samme træninger som resten af klubben, men støtter meget mere på bakkerne og i spurterne vil der altid være en træner til at samle op. 

B) Trænede ryttere og dem, der vil have det hårdt. I denne gruppe presser man hinanden, kører intervallerne hårdt. Her bliver der trænet igennem, men der tages ALTID hensyn. Der køres mange bakke- og skiltespurter med håneretten som præmie.

C) De nådesløse kører i denne gruppe. Det er for dem  der  har ambitioner om at køre stærkere. Intervallerne køres igennem til der smages blod. Hvis du giver dig fuldt ud er du sikker på at udvikle dig i denne gruppe. Du slæber dig selv op på bakketoppen eller til mål i et interval.
Vi samler også op og venter på hinanden undevejs.


Træningstider
Mandage (hver anden uge) kl. 17.30
Onsdage i "sommertiden" kl. 17.30
Søndage kl. 9.00

W1siziisijiwmtgvmtavmzavnxo4d3k2mgpynf9wzwxvx1nrewjhbm5lci5wbmcixv0?sha=7fa2ef7cb74bc62f